تقویت موها؛ ۸ روشی که به موهای ضعیف و نازک جان می‌بخشد


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : چهار شنبه 26 تير 1398
بازدید : 73
نویسنده : admin

عوامل زیست محیطی مانند نور خورشید، کلر موجود در آب، آلودگی هوا، دستگاه‌های تهویه هوا و حرارتی نیز می‌توانند تأثیر‌گذار باشند.

از دست دادن روزانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ تار مو کاملا عادی و بی‌خطر است. به‌طور میانگین اکثر انسان‌ها ۱۰۰ هزار تار مو روی سرشان دارند. با ریزش هر تار مو، تار جدیدی رشد می‌کند و جایگزین می‌شود. این روند تا میان‌سالی ادامه دارد ولی بعد از آن سرعت رشد تارهای مو کاهش می‌یابد و در‌ نهایت متوقف می‌شود.

گاهی مو بر اثر شکنندگی تار‌ها زودتر از موعد می‌ریزد و نمی‌تواند ریزش طبیعی داشته باشد. شکنندگی تارهای مو معمولا زیر پوست سر و در ریشه مو اتفاق می‌افتد. البته این نوع شکنندگی در مو‌های تقریبا ضخیم است. نوع خطرناک‌تر آن در تار‌های نازک و ضعیف مو ایجاد می‌شود و علاوه بر اینکه به ریشه مو آسیب می‌زند، در ساقه‌ی مو نیز پیش‌روی می‌کند و موجب دو نیم شدن تار مو می‌شود.

۱. از محصولات آرایشی-بهداشتی با‌کیفیت استفاده کنید
اولین توصیه‌ای که برای مراقبت و تقویت مو‌ها مطرح می‌شود، استفاده از محصولات آرایشی-بهداشتی مرغوب است. ضرورت استفاده از این محصولات برای بازگردانی مو به حالت طبیعی خود، وجود ترکیبات تقویت کننده‌ای مانند پروتئین، آمینو اسید، ویتامین‌های E (تقویت ساقه مو)، A (شفافیت و جلوگیری از ریزش مو) و C (رفع خشکی مو) است که کیفیت و فرمول ساخت آن در هر محصول متفاوت است.

هرگز از شامپو‌هایی که مو را خشک می‌کنند استفاده نکنید. همچنین هنگام استفاده از نرم‌کننده مو، ابتدا مایع نرم‌کننده را به ریشه موها بزنید و سپس این روند را تا انتهای تارهای مو ادامه دهید. برای افزایش تأثیر نرم‌کننده می‌توانید پس از اتمام کار موهایتان را با حوله گرم یا کلاه حمام بپوشانید. این کار به نفوذ عمیق‌تر ترکیبات نرم‌کننده در ساقه و فولیکول‌های مو کمک می‌کند. همچنین استفاده از نرم‌کننده مو و ماسک پروتئینه برای حفظ استحکام تار‌های مو مفید است.

به خاطر داشته باشید با وجود اینکه استفاده از محصولات با‌کیفیت می‌تواند به تقویت مو کمک کند، اما استفاده نادرست و بیش از حد از این محصولات کاملا برعکس عمل می‌کند و می‌تواند یکی از علت‌های ضعیف و نازک شدن تار‌های مو باشد. ترمیم تارهای موی ضعیف‌شده به مراتب از تقویت و جلوگیری از آسیب دیدن موها پرهزینه‌تر است و شما مجبور می‌شوید از محصولات تقویت‌کننده بیشتری استفاده کنید. استفاده بیش از حد از این محصولات نیز موجب می‌شود موها بیشتر آسیب ببینند و به علت باز شدن کوتیکول یا پولک‌های مو حالت خشن داشته باشند. سعی کنید موهایتان را فقط در مواقعی که پوست سر مقدار زیادی چربی تولید می‌کند شامپو بزنید. وجود الکل در ترکیبات بعضی شامپوها موجب خشک شدن مو‌ها می‌شود، بنابراین نباید از این نوع شامپو‌ها استفاده کنید.

۲. از مواد شیمیایی کمتر استفاده کنید
آسیب‌پذیری موها با استفاده بیش از حد از مواد شیمیایی افزایش می‌یابد. مواد شیمیایی خطرناک در بیشتر مواقع از طریق رنگ‌مو وارد تار‌های مو می‌شود و با آسیب رساندن به فیبر مو باعث ضعیف و نازک شدن تارهای مو می‌شود. همچنین استفاده از دستگاه‌های حالت‌‌دهنده‌ باعث کاهش مقاومت تارها می‌شود. مواد شیمیایی تارهای مو را خشک می‌کند و باعث پیچ‌خوردگی (یا همان وز شدن) موها می‌شود. اگر استفاده از این مواد و دستگاه‌ها ادامه داشته باشد، در نهایت باعث شکنندگی و دو شاخه شدن (موخوره) تارهای مو خواهد شد. حال سؤال اینجاست که برای پاکسازی و احیای تارهای برجای‌مانده مو چه باید کرد؟ تنها راه تقویت تارهای مو، استفاده منظم از شامپوی مناسب و نرم‌کننده است. توصیه می‌شود از شامپو‌های حاوی الکل Stearyl (ستو استئاریل الکل) استفاده کنید، زیرا این ماده که نوعی الکل چرب است باعث نرم‌تر شدن و استحکام بیشتر تارهای مو می‌شود.

منبع:chetor



مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان vers و آدرس verst.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com